S Numerixem je počítání konečně zábava!
Numerix je stolní vzdělávací hra určená pro podporu výuky matematiky na prvním stupni základních škol, nicméně je vhodná také pro rodiče s dětmi. Úspěšným řešením se hráči posouvají k cíli. Variabilita Numerixu umožňuje nastavení vhodné úrovně obtížnosti od nejmenších děti, které se teprve učí číslice, až po soutěživé dospělé.
Využití ve výuce
Při vývoji hry jsme mysleli právě na školy. Hra je velmi rychlá a nevyžaduje náročnou přípravu, podporuje interakci a komunikaci. Hráči čekající na svůj tah se nenudí, protože sledují příklady svých spolužáků a navzájem se kontrolují. S Numerixem je možné i jen v části vyučovací hodiny procvičit velké množství příkladů – žáci procvičují nejen při počítání příkladů vlastních, ale i příkladů spolužáků při jejich kontrole. Numerix jsme testovali na školách. Zapojeným učitelům děkujeme a jsme rádi, že našli pro své žáky počítání, které je baví.
Co procvičíte?
- rozpoznávání čísel a číslic
- rozpoznávání sudých a lichých čísel
- porovnávání čísel
- sčítání, odčítání, násobení a dělení
- to vše pro čísla do 10, 20 a 100
Reference
„Na Numerixu oceňuji především zábavnou formu, s jakou pomáhá dětem s procvičováním numeriky. Hra je navíc velmi variabilní – dítě si ji může zahrát samo, ve dvojici nebo klidně ve větší skupině. Numerix je přizpůsoben i tomu, aby proti sobě mohly zároveň hrát děti s různou úrovní matematických dovedností. Na vyšších úrovních hry, např. při násobení, je k dispozici tabulka pro ověření správnosti výsledku.“ PaedDr. Drahomíra Jucovičová, speciální pedagožka a autorka výukových pomůcek
„Děti se během hry zlepší v tolik potřebné zběhlosti v základních aritmetických operacích a ani to nebude bolet.“ Mgr. David Hanzlíček, matematika/zeměpis, gymnázium Českolipská, Praha 9
„Děti při hře nepotřebují žádnou vnější kontrolu správného počítání – musejí se stále kontrolovat navzájem, aby se náhodou někdo neprávem nepřiblížil k cíli.“Jan Michal Mleziva, Rodina a škola, listopad 2012
„Nejvíce mé kolegy zaujalo, že hra pokrývá svými různými numerickými aktivitami druhou až pátou třídu. Je rychlá, takže se hodí do výuky a umožňuje přitom procvičit velké množství náhodných příkladů.“Lenka Dvořáková, ředitelka ZŠ a MŠ Prosenice, Učitelský zpravodaj září 2012
„Hru mohu označit za velmi zdařilou. Děti si velmi rychle osvojily jednoduchá pravidla hry a nyní ji pravidelně zařazujeme do výuky matematiky. Samotná hra opravdu nezabere více než deset minut. Neztrácíme ostatní čas výuky, ve hře kvalitně procvičujeme numeraci a co je důležité, hrajeme si.“Eva Janšová, ZŠ Ostrava-Hrabová